Dostępne i otwarte narzędzia elektroniczne mogą być wartościowym materiałem dla działań artystycznych i badawczych. Pozwalają stworzyć nietypowe, reagujące obiekty, wciągające odbiorcę w interakcję, zachęcające do dalszej eksploracji.
W czasie warsztatów uczestnicy poznają płytkę Bare Conductive (projekt kompatybilny z Arduino) – popularne narzędzie do wykrywania dotyku na najróżniejszych powierzchniach (czy banany, papier, nici, rośliny brzmią wystarczająco intrygująco? ;) oraz odtwarzania dźwięku.
We wstępie prowadząca opowie, jakie są możliwości Bare Conductive i zainspiruje uczestników gotowymi projektami. Wspólnie nauczymy się, jak uruchomić i zaprogramować płytkę. Oczywiście, że będziemy także programować! Wszystko wytłumaczone zostanie od podstaw.
Przed warsztatami zastanów się, jaką instytucję, inicjatywę społeczną lub akcję chciałabyś/chciałbyś wesprzeć swoim interaktywnym plakatem. W czasie warsztatów stworzysz jego prototyp!
Planowanym efektem są projekty interaktywnych plakatów, w których prezentację dodatkowej warstwy informacji aktywuje dotyk (radość tworzenia, zdobyta w czasie warsztatu wiedza i pomoc prowadzącej będą wystarczające do realizacji tego celu).
Wydarzenie relizowane jest w ramach programu Shared Cities: Creative Momentum. Shared Cities: Creative Momentum is a European cultural platform addressing the contemporary urban challenges of European cities. SCCM is a joint project of Goethe-Institut (DE), Czech Centres (CZ), reSITE (CZ), Academy of Fine Arts and Design in Bratislava (SK), Association of Belgrade Architects (RS), Hungarian Contemporary Architecture Centre – KÉK (HU), Katowice City of Gardens (PL), KUNSTrePUBLIK (DE), Mindspace (HU), Old Market Hall Alliance (SK), Res Publica – Cities Magazine (PL). Co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union.
Programistka i creative technologist. Współpracuje z Medialabem Katowice, kuratorka festiwalu sztuki i technologii art+bits. Aktualnie pracuje jako iOS Developer w The Software House.
Współtworząc interdyscyplinarny zespół R&D domu produkcyjnego Netizens zajmowała się kreatywną implementacją technologii w marketingu, wykorzystując m.in. technologie dotykowe, urządzenia Bluetooth Low Energy, tworząc dedykowane układy elektroniczne, hackując istniejące.
Fanka warsztatów, wszelkiego DIY i prac ręcznych, prototypowania i użyteczności.
W Medialabie prowadzi warsztaty z podstaw programowania i elektroniki.